Monday, April 13, 2009

Skuldersjal......

....jahhh, det ser ikke ud af så meget og det tog da heller ikke ret mange timer at strikke, men ikke desto mindre giver det en dejlig varme på skulder/ ryg partiet på en lidt kølig sommeraften.



Den er straks givet videre til storesøster, der godt gider bruge den til sine små fine blomstrede kjoler og som synes hvidt strik er sagen.



Pasformen er fin nu, men jeg har på fornemmelsen, at den vokser ved brug. Så der er god mulighed for at sy et silkebånd i foroven så sjalet ikke glider ned i det tilfælde sjalet bliver for stort foroven!



Sjalet er strikket med tre tråde og pind nr. 9mm..... 1 tråd Australsk merino uld, 2 tråde alpaka fra garnstudio. Mønsteret er gentaget ialt 7 gange og knapperne er fra min søsters knappedåse.
Opskriften findes her.....og jeg skal nok strikke sjalet igen bare ikke lige i farven hvid....måske i koksgrå!

3 comments:

  1. jeg synes sjalet var nydelig fint. Hvitt er en farge som passer til veldig mye, så jeg synes det var et godt førstevalg.:-)

    ReplyDelete
  2. Nydeligt skulder sjal...det kunne være jeg skulle prøve at strikke det. Ved ikke hvorfor, men jeg har et lidt anstrengt forhold til hvidt strik... men jeg synes det er rigtig pænt til andre

    ReplyDelete
  3. Snakkemunn.......du har ret....sjalet blev pænt og farven hvid passer også fint til mange andre farver, men jeg har det som Kirsten K....hvidt strik er ikke min farvorit....babyer klædt i hvidt strik har jeg det dog fint med.

    Men det var jo rart, at man kunne glæde sin søster med et skulder sjal!

    ReplyDelete